MAGAZÍN KAPR

Archiv vydani

Aktuality

MK 4/2019

Vážení kapraři,

rybářským internetem cloumá debata o tom, jaká firma dává do boilies více trusu, na jakém čínském e-shopu sehnat levnější vybavení bez ohledu na duševní vlastnictví a léta budované know-how, která firma „okrádá“ více své zákazníky tím, že si dovoluje nabízet zboží za tržní cenu, kdo z kaprařských firem, které na našem trhu něco dokázaly, je větší „šmejd“. Akce je vyvolaná jedním sprostým a hrubým „youtuberem“.

Nelze mu sice upřít to, že byl skutečně i díky jeho videím vytvořen na české firmy tlak, aby dodávaly na trh levnější boilies. Minimálně jedna z nich zřejmě v reakci na tuto „kampaň“ zahájila prodej opravdu „ekonomického“ boilies. Pro zákazníka je to dobře. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že komunisté se svojí centrálně plánovanou ekonomikou tady naštěstí už 30 let nevládnou, a cenu výrobků tak určuje trh a vzájemné působení nabídky a poptávky. Firma nastavuje cenu tak, aby maximalizovala svůj zisk, a zákazník nakupuje tak, aby maximalizoval svůj užitek v rámci svého rozpočtu. „Předražené“ výrobky z dlouhodobého hlediska na trhu nebudou. Ne protože si to přeje kdejaký obtloustlý youtuber, ale protože je lidé prostě nebudou kupovat. To, že jsou ceny top řad boilies našich předních kaprařských firem velmi podobné, není náhoda, ale právě důsledek působení trhu. A snad i důkaz toho, že mnozí zákazníci poptávají produkt s nějakým příběhem, jehož cílem není jenom být nejlevnější, ale snaží se do jisté míry brát ohled třeba i na zdraví kaprů. Toho, že zákazník dovede ocenit, že jeho oblíbený produkt propaguje někdo, kdo ctí a rozvíjí nějakou kaprařskou etiketu a nesní každého druhého kapra nebo s ním nemlátí o zem či s ním nehází do vody z dvoumetrové výšky. Je to také důkaz toho, že na zdravém trhu mají úspěch firmy, které investují do marketingu a vývoje (ať už si o způsobech testování boilies myslíme cokoli), a ne ty, které jenom všechno okopírují a snaží se to pak nabídnout za nižší cenu.

Faktem je ale to, že mnohé boilies drahé je a pod vlivem podobných akcí a cen konkurenčních výrobků se jeho cena zřejmě bude snižovat nebo minimálně nebude strmě růst. Problém je ale ten, že celé zákulisí těchto videí je takové trapné, fízlácké a mstivé. A asi nejvíce nepříjemné je to, že tento „youtuber“ má jak hodně „haterů“, jak nazývá svoje názorové oponenty, tak fanoušků,
kteří ho povzbuzují, ať „jde do nich“. Osobně si ale myslím, že podobné pokleslé způsoby nemohou mít dlouhé trvání. Sledovanost se chvíli udrží, Youtube asi vyplatí nějakou korunu za reklamu v těchto videích, časem se ale onen youtuber zkompromituje sám nebo přestane lidi bavit. Pokud si náš kaprařský trh z toho vezme to lepší, tak jedině dobře. Kapři nám kvůli tomu rozhodně brát nepřestanou. A zvláště ne na jaře, tak si to u vody užijte.
Radek Filip

OBSAH

6-9
Carptalk

  • Co si o trendu rybařících žen myslí naši přední kapraři a kaprařky? Jsou ženy opravdové kaprařky, nebo většinou spíše doprovázejí svého přítele nebo manžela?
  • 10-17
    Život tuláka - řeka

  • Salvo Perrone vás v minulém MK nadchl krásnými fotografiemi. Nyní se s ním vypravíme na řeku.
  • 18-21
    Rozhovor

  • Jakub Kopecký loni se svojí přítelkyní nachytal neuvěřitelné kapry. V rozhovoru se dozvíte část tajemství jeho úspěchu.
  • 22-26
    Krátkodobý lov na řekách

  • Řeka má svoje kouzlo i specifika. A krátkodobý lov na nich zvlášť.
  • 28-33
    Alanova taktika do chladné vody

  • Alan Blair je současné kaprařské eso největšího kalibru. Podělí se s vámi o zkušenosti, jak chytat v chladné vodě
  • 34-41
    World Carp Classic Junior 2018

  • Podrobná reportáž o průběhu závodu, který pro naše mladé kapraře hodně znamenal.
  • 42-43
    Test člunů Adventure

  • Je lepší člun s pevnou, nebo laťkovou podlahou? A v čem konkrétně? Kvalitně zpracovaný test napoví.
  • 78-81
    Rainbow

  • Rainbow je revír, který uchvacuje kapraře nejenom rybami, ale i svojí krásou. Po letech se na něj na stránkách MK zase podíváme.
  • Náhled čísla

    Náhled čísla